Kontakt

Jeśli macie jakiekolwiek pytania, sprawy, propozycje - piszcie:
e-mail: cottien@gmail.com
gg: 8279084

czwartek, 14 kwietnia 2011

Jeden przepis w trzech odsłonach + 'Nutella'

Oj, ale zakręcony tydzień... W poprzedni weekend wygrałam zniżkę na bilety na ENEMEF, mój chłopak kupił dwa. Dziś wygrałam bilety na Noc grozy i teraz nie mam z kim iść, bo Wojtek idzie właśnie dzięki mnie na maraton. Zakręcona akcja, nie ma co ;P.

Dobra, przejdę do gotowania. Ostatnio znalazłam w zapomnianym notesiku przepis na granolę, a że miałam ochotę na coś owsianego to się skusiłam. I tak oto w środę, przed spotkaniem w Biosferze (Tydzień wegański) przygotowałam u chłopaka ciekawe danie.

Oryginalny przepis wygląda tak:
#1. Granola
Składniki:
2 opakowania płatków owsianych
1 szklanka słonecznika
1/2 szklanka sezamu
1 szklanka orzechów włoskich
1 szklanka płatków kokosowych
słoik miodu
2 szklanki oleju
łyżka soli
Przygotowanie:
Mieszamy wszystkie składniki w blaszce do ciast, pieczemy w piekarniku przez godzinę w temperaturze ok. 200 stopni. Co około 10-15 minut mieszamy masę (żeby się nie przypaliła i równomiernie przypiekła).
Po wyjęciu czekamy aż ostygnie. W teorii powinien się z tego zrobić taki dość twardy blok, który łatwo da się pokroić w kostki, można jeść jak płatki śniadaniowe, dodawać do różnych rzeczy, jeść jak przekąskę.

Oto jak go przygotowałam:
#2. Granola
Składniki:
1 opakowanie płatków owsianych
1 szklanka orzechów włoskich
1 szklanka rodzynek
dwie garści żurawiny
woda z cukrem (brak jakiegokolwiek słodu...)
3 łyżki oliwy z oliwek
Przygotowanie:
Wsypujemy składniki do blaszki, pieczemy około 30 minut, mieszamy 2-3 razy co jakiś czas w trakcie pieczenia. Wyjmujemy, odstawiamy do ostygnięcia a później wcinamy.
O dziwo kolega - zatwardziały mięsożerca, co uwielbia w mojej obecności chwalić walory smakowe kiełbasy - bardzo zachwalał i zajadał się nim :D.

A o takiej marzę i jutro pewnie zrobię:
#3. Granola
Składniki:
1,5 opakowania płatków owsianych
1 szklanka przemielonego siemienia lnianego
1 szklanka słonecznika
1 szklanka orzechów
1 szklanka rodzynek
(1 szklanka żurawiny)
1 szklanka suszonych śliwek i moreli
szklanka miodu sztucznego (wiem, wiem, niezdrowy)
szklanka oleju
Przygotowanie
Jak w przypadku #1.
Jutro dużo wrażeń kulinarnych, nie ma co ;).

A dzisiaj na śniadanie były kanapki z 'Nutellą'
Nutella
Składniki:
3-4 banany
czubata łycha kakao (u mnie 3 razy większa niż normalnie mieści łyżka xD)
garść orzechów
odrobina mleka sojowego
Przygotowanie:
Miksujemy wszystkie składniki razem. Podajemy na kromkach dowolnego pieczywa xD. Ja posypuję po wierzchu jeszcze siemieniem i słonecznikiem :).

A tak zupełnie na koniec spytam, czy ktokolwiek wie coś o akcji "Ciasto w miasto". Ja wiem, że ma być w ten weekend ale nie wiem gdzie i od której... :/
Jeśli się coś wyjaśni to się pojawiam.

Go Vegan, Go! Cottie
PS. Pozdrowienia dla autorki "Więcej yofu" :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz